Om oss

Pierre Robert Group

Pierre Robert Group (PRG) eier merkevarene Pierre Robert og La Mote, og utvikler basisplagg for kvinner, menn og barn, skreddersydd for en skandinavisk hverdag. Våre plagg skal både være behagelige å ha på seg, og ha et tidsriktig og nordisk design.

 

 

 

Vår visjon:
Med merkevarer og tidsriktig design skal vi inspirere den skandinaviske kvinnen - hver dag.

 

 

Alle våre plagg designes av vårt skandinaviske designteam i Oslo. Vi legger stor fokus på kvalitet, og jobber tett med oppfølging av produktkvalitet, HMS og samfunnsansvar hos våre leverandører.

Med kunnskap og sterke merkevarer skal vi bidra til vekst og lønnsomhet for nordisk dagligvare. Selskapet har 177 ansatte i Norge og Sverige, og driftsinntektene var i 2014 på 544 millioner NOK. Pierre Robert Group inngår i konsernet Orkla , under forretningsenheten Orkla Home and Personal . Vi har et kontor i Stockholm, og hovedkontor i Oslo.

Historie

Pierre Robert Group ble opprinnelig stiftet som Hjemmets Produkter i 1956, og merkevaren La Mote ble lansert i 1959. Selskapet ble etter hvert til HOME’s AS, før det ble kjøpt opp av Lilleborg. Merkenavnet Pierre Robert ble kjøpt i 2006, og Pierre Robert Lingerie ble selskapets første, nye kolleksjon. Selskapet skiftet navn til Pierre Robert Group i 2008, og eier nå merkevarene Pierre Robert og La Mote.

Viktige milepæler i Pierre Roberts historie:
  • 2014 Lanserer Pierre Robert Shape Collection
  • 2013 Pierre Robert Webshop lanseres
  • 2010 Lanserer Pierre Robert Sport Collection
  • 2009 Vinner Design Effekt-prisen og lanserer Pierre Robert Young Collection Wool
  • 2008 Skifter navn til Pierre Robert Group, lanserer Pierre Robert Wool Collection
  • 2006 Lanserer Pierre Robert Lingerie
  • 2006 Kjøper merket Pierre Robert
  • 1999 Kjøper opp AB Freds
  • 1994 La Mote AS blir etablert som selskapsnavn
  • 1990 Lilleborg overtar HOME’s AS
  • 1977 Hjemmets produkter blir HOME’s AS
  • 1959 La Mote blir lansert
  • 1956 Selskapet blir stiftet som Hjemmets produkter AS

I løpet av få år har Pierre Robert Group flyttet store andeler av undertøysalget fra faghandel, det vil si de tradisjonelle klesbutikkene, til dagligvare. Gjennom oppbygning av en ny merkevare og et sterkt fokus på design, har Pierre Robert Group revolusjonert dagligvarehandelens andel i tekstilmarkedet.

Skandinavisk Designteam

En nordisk livsstil stiller ekstra høye krav til funksjonalitet og kvalitet. Vi har en aktiv hverdag, og været kan stille begrensninger for hvordan vi kler oss.

I Pierre Robert mener vi det er mulig å se bra ut og samtidig kle seg behagelig. Våre klær er nøye gjennomtenkte og utviklet av vårt skandinaviske designteam i Oslo. Våre designere tilpasser alle plagg til nordiske behov og skandinavisk stil. Vi legger vekt på rene linjer, enkle snitt, flatterende passform og materialer av høy kvalitet.

Våre plagg skal føles myke mot huden, og sitte godt. For å komme frem til en perfekt passform tester vi produktene på mange forskjellige personer før de blir godkjente. Designteamet samarbeider også tett med Pierre Roberts innkjøpsavdeling, og våre kunnskapsrike leverandører. Materialene vi bruker er nøye utvalgte og har unike egenskaper på stretch og funksjon.

Pierre Roberts skandinaviske designteam består av sjefsdesigner Jorunn Heggdal, Bente Helstrøm og tilknyttede frilansere. På hvert plagg inngår også en innkjøper og en produktsjef, som har ansvar for hele plaggets utvikling fra idefase og hjem til deg.

LES MER OM HVORDAN VI JOBBER MED DESIGN

Om størrelser

About sizes

Designteamet i Pierre Robert legger stor vekt på at våre produkter skal passe flest mulig innenfor en størrelse.

Alle er forskjellige og det finnes ikke en standardkropp, men vi vet at nordiske kvinner, menn og barn ofte er litt høyere og større enn lengre sør i Europa. Vi er opptatt av at våre plagg skal sitte godt og være behagelig for alle. Vi tester derfor ut våre produkter på mange forskjellige fasonger innenfor en størrelse før det kommer for salg i butikk.

For å finne frem til den perfekte passform har vi mange runder med prøving og samarbeider tett med vår innkjøpsavdaling og kunnskapsrike leverandører. Alle de ulike materialene vi bruker er nøye utvalgte og har unike egenskaper på stretch og funksjon, og alle produkter må dermed spesialtilpasses og testes grundig. En størrelse spenner seg ganske langt i Pierre Robert, og tar høyde for både de som både er litt små og litt stor innenfor sin størrelse. Er du i tvil om hvilken størrelse du bør kjøpe i våre produkter kan du bruke vår sizeguide og finne din perfekte størrelse.

FINN RIKTIG STØRRELSE SPORTS BRA

Det er målet under bysten som bestemmer hvilken størrelse du bør velge av Pierre Robert Sport Bra. Cupstørrelse har også betydning. En Sport Bra i størrelse L vil sitte strammere på en som bruker BH-størrelse 85D enn en som bruker 85B. Riktig størrelse vil dermed også avhenge av behovet for støtte og din personlige preferanse.

Eksempel:

Bruker du 85B kan du velge mellom en topp i L eller XL, avhengig av hvor stramt du vil toppen skal sitte. Til høyintensiv trening som løping og aerobic er det viktig med god støtte, og du bør velge størrelse L. Til lavintensiv aktivitet som rolig gange og hagearbeid, kan du med fordel velge XL for bedre komfort.

Har du større BH-størrelse enn E-cup? Det er fortsatt mulig at du kan bruke vår Sport Bra.

Vi har fått tilbakemelding fra fornøyde kunder med BH-størrelser opp til H cup (65H), som mener Pierre Robert Sport Bra gir god støtte under trening. På grunn av god elastisitet kan toppen passe til flere enn de med målene som er oppført i guiden.

NB! Her bør du følge målet under bysten. Velger du for stor størrelse på grunn av stor byste vil den gli oppover om den er for vid under bysten. Jo større byste du har, desto viktigere er det at Sports bra sitter stramt over bysten.

Fortsatt usikker?

Kontakt oss på e-post, og vi hjelper deg gjerne frem til riktig størrelse. For å klare det trenger vi informasjon om din ordinære BH-størrelse, hva slags trening du skal bruke Sport Bra til og om du foretrekker stram støtte eller litt løsere passform for høyere komfort.